pub

الاثنين، 6 أغسطس 2012

قصة شاب غدر اخاه دون قصد


قصة جميلة جدا ومؤترة

اتمنى ان تقراوها لن تندمو كان في شاب اسمه

 خالد وعندهصاحب اسمه وائل ..وكانوا لا يخافون

 الله فيما يفعلون ..وفي مرهمن المرات قال وائل

 لخالد أنا تعرفت على زوجة امام المسجد ...وهي 

تبغاني أجيها البيت ..وانا أخاف يطب علينا زوجها !!

 فايه رايك لو بعد الصلاةتجلس تتكلم مع الامام

..وتلهيه 

شوية عشان مش يرجع بيتوا ولو عاوز يرجعتكلمني تقولى ؟خالد قال : موافق ..وفعلا بعد 
الصلاة راح 

...خالدوسلم عالامام ..وجلس يحاول يتكلم معاه ..حتى ما خلص كلام يرن على وائلويقله ان الشيخ 

حيرجع بيته ..وطبعا على طول وائل يرجع لخالد ..ويحكيه الليحصل وفضل الحال هكذا لفترة طويلة ..
وصار 

في صداقة بين خالد وبين امامالمسجد ..من كثر ما يجلس معاه لدرجة ان ضميره بدأ يأنبه ..وفي يوم 

خالدأخذ قرار وقال لازم أقول للشيخ المسكين !! حرام لازم يعرف زوجته بتعمل ايهفيه ..وراح للامام وقاله 

: ياشيخ بصراحة أنا ما كنت أجلس معاك لله في لله..ولكن كنت أجلس علشان أغطي على صاحبي 

..لأن زوجتك تخونك معاه ..تعرفواإيه رد الشيخ قال : بس أنا مش متزوج !!!!هنا الصدمة !!!عرفتوا وائل 

كانيروح لزوجة مين ؟؟؟؟؟:::كان يروح لزوجة خالدأنا قرأت القصه وانصدمتفحبيت انقلها لكمإنا لله وإنا 

اليه راجعونلأن فيها عظة وعبرهاذا كنتاخي الشاب تستمتع و تضحك مع البنات سوف يأتيك من يستمتع 

ويضحك مع اختك او زوجتكوكما قال رسول الله صلى الله عليه و سلمإذا لم تستحي فافعل ما 

شئت*كان عليه ان يدهب للغزي و امتاله و الا يتعب نفسه بكل هده الخدع



0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More